23. 11. 2006

Šetřete svůj čas, aneb výtah ze statistik prodejů

1/ zákazníci vyhledávají podle klíčových slov. Podle kategorií hledá menšina zákazníků. Stačí proto jedna až tři základní kategorie, víc je ztráta času.
2/ zákazníci kupují to nejlepší z toho co hledají a potřebují a na co podle svého rozpočtu mají. Každý má trošku jiný subjektivní pohled, ale ze 100 obdobných snímků na stejný motiv prodávají fotky jen tři fotografové.
3/ z bodu 2/ vyplývá - foťte jiné věci, nebo foťe úplně jinak něž ostatní. Pak budete mít jako jediní co zákazník potřebuje, nebo proti dalším stovkám fotogrfů víc zaujmete
4/ pokud fotíte stejné věci a stejně jako stovky a tisíce ostatních fotografů, neposílejte je do fotobanky, šance na úspěch je malá.
5/ prosazují se fotky s osobitým pohledem, nefocené dokumetnárně formou cvak. Najděte lepší místo, počkejte na lepší světlo, foťte když turisté a jejich auta zmizela.
6/ to co zákazníci nenajdou, ať konkrétně, nebo zobecněně, poznáte mj. podle poptávek. Zákazník snímek nenajde, pošle poptávku, ten samý den ji zašleme na Váš email. Na některé poptávky dojde jedna dvě nabídky, na některé padesát až sto nabídek. Jen ten fotograf, který přesně splní zadání a zákazník si jeho snímek vybere jako nejlepší, při prodeji uspěje.

Dobré oko na výběr Vašich nejlepších fotek,

Tomáš

Žádné komentáře: