23. 11. 2006

Klíčová slova nepodstatných částí obrazu


Klíčová slova:
pole, louka, sport, stromy, příroda, podvečer, romantika, silueta, majestát, red, let, flight, nature, venkov, továrna, balón, field, factory, landscape, balon, nádherný, horkovzdušný, ...

Vžijte se do pozice zákazníka, který hledá fotku pole, zadá klíčové slovo pole a vyjede mu horkovzdušný balón na nebi, v pozadí chalupy a komíny. Pole či louka je ten tenký proužek dole.

Psaním klíčových slov věcí, které na snímku nejsou dominantní, nebo nepřesahují alespoň 20 - 25% plochy obrazu, je
1/ jednak zavádějící
2/ jednak si jich zákazníci nevšimnou
3/ jednak pokud hledají nějaký hlavní motiv, potřebují ho velký, dominantní. To by na snímku už mohly být též klíčová slova okno, taška, komín, list, větev, ... protože se tam dají taky najít.
4/ ztrácíte psaním podobných klíčových slov čas. Analýzou jsme zjistili, že se prodávají především snímky s dominantním motivem vyhledané podle klíčového slova dominantního motivu. Má pak cenu dávat ke snímku to co tam sice je, ale podle čeho se fotka nikdy neprodá? Nemá.

Volte klíčová slova - pečlivě vybraná podle dominantních motivů, případně doplněná vlastnostmi, dějem, náladou, stavem. Ale každíé slovo, které ke snímku napíšete, z musí být na první pohled vidět.

Tomáš

Žádné komentáře: