22. 11. 2006

Přemýšlejte

Přemýšlejte nad tím, proč danou fotku do fotobanky posíláte - pro jaký účel je určena, jaký okruh zákazníků může mít, jakou má životnost. Reportáže s lidmi, kteří by se mohli poznat, bez model release, mají životnost několik dnů, maximálně týdnů. Potom jsou nepoužitelné (nemají MR). Má cenu se jimi vůbec zabývat? Není lepší přesvědčit kamaráda, kamarádku, příbuzné, a nafotit s nimi nějaké žádané téma, včetně model release?

Přemýšlejte, kolikrát vidíte v časopise u článku, v reklamě, na obale výrobku, na titulce katalogu, nebo billboadu třeba vlnku šplíchající přes kamínek, nebo černobílý snímek usychajícího stromu, nebo jiné idilické snímky? Kolikrát naopak vidíte snímky telefonistek, peněz, lidí na 1000 různých způsobů, vánočních snímků na PF, ...?

Přemýšlejte, o tom, že zákazník ví jak vypadá meloun, formule, posed, ... Ale fotografové přesto posílají čistě dokumentární fotky věcí, bez jakékoli vizuální kvality. Svou fotkou říkají - tak toto je meloun. Zákazník nepotřebuje vědět, jak meloun vypadá, dobře to ví. On potřebuje pro svého zákazníka tu nejhezčí fotku melounu, např. na obal potravin s melounovou příchutí, nebo detail úst jak se zakusují do melounu jako symbol léta, atd. Máte tu nejhezčí fotku? Pošlete ji. Nemáte? Šetřete svůj čas.

Přemýšlejte a neposílejte jakékoli fotky co máte Vy a co chcete umístit. Posílejte fotky, co nenabízí ostatní. 1021 fotek labuté hovoří samo za sebe. Přitom se prodá tak jeden dva snímky labutě za rok.

Tomáš Macek

Žádné komentáře: