15. 6. 2007

Fotografie krajiny bez uvedení lokality

Mnoho fotografů fotografuje pro potěchu svého ducha a oka. Výsledkem je množství krásných záběrů krajiny, ať přirodní či mětské, za nejrůznějšího počasí a světla. Co je však nutno vzít v potaz je, že zákazník většinou nekupuje obecnou fotku nějaké louky, hory, krajiny, potoka. Když snímek pro své použití vybírá, v naprosté většině případů nechce anonymní prostředí, ať již z důvodu, že se jedná o firmu z dané oblasti nebo danou oblast propagující, nebo článek v časopise, který o dané oblasti pojednává. Chce tudíž jihočeskou louku, slovenský potůček v Tatrách, brněnský činžovní dům, pláž v Německu, palmy v Tunisu, atd. Fotografie krajiny, přírody, měst, vesnic, památek, atd. bez uvedení konkrétního názvu a přesného uvedení lokality tudíž zásadně ztácejí na prodejnosti. Nestačí uvést klíčová slova potok. Ani jen Černý potok, protože těch v ČR najdete ne-li stovky, tak desítky. Musíte napsat kde je, u jaké vsi, v jakém kraji, nebo v jakých horách.

Kvalita popisu, zejména jeho úplnost, přesnost a výstižnost je jedním ze znaků úspěšně prodávajících fotografů. Popisují fotografie dle dominantních motivů, nezacházejí do podrobností, ale popis hlavního motivu je úplný, včetně možnách synonym (kostel, kostelíček, nebo slečna, dívka, případně rajče, rasjké, rajský atd.).


Ukázka špatně a správně popsaného snímku


Tomáš

1 komentář:

Tomáš řekl(a)...

... Hm, ked tak pozeram na tie ukazkove keywords, tak sa mi zda, ze svoje obrazky asi popisujem az prilis ...
Napriklad podobna fotka ako tie dve:
http://www.fotobanka.cz/show.php?image_id=733563

Ale ked naopak pozriem na keywords profesionalnych agentur venujucich sa popisovaniu, tak tie niekedy vymyslia aj 100 slov, z velkej vecsiny "generickych" a takych co by ma ani nenapadli.

Moct tak vidiet "historiu najdenia" konkretneho obrazka - ze co zakaznik postupne zadaval do vyhladania az kym nasiel dany obrazok...